05) A5 Tyyppikaiteet, väliaikainen suoja-aita

• Päivitetty: 25.10.2023
  • Julkaistu: 10.12.2019

Mallitiedot: Suoja-aita on rakennettavissa paikan päällä. Tolpat lyödään maahan ja puujohde pultataan tolppiin. Kaidetta käytetään esimerkiksi estämään pysäköinti uudelle nurmelle tai suojaamaan uutta istutusta. Terästolpat pyritään uusiokäyttämään monilla työmailla elinkaarensa ajan. Voidaan käyttää myös kokonaan puusta valmistettua väliaikaista suoja-aitaa. Silloin käytetään esim. VRT:n mukaista matalaa mallia. Kaidemallisto on Helsingin oma.
Piirustusnumero: 29400 / 749
Piirustukset ovat ladattavissa kaupunkitilaohjeesta:
www.kaupunkitilaohje.hel.fi/kortti/kaiteiden-sijoitusperiaate/

Jos teet kaupunkiympäristön tilaamaa suunnittelu- tai muuta konsulttityötä, pyydä suunnittelun lähtötiedot työn tilaajalta. Tilaaja tekee tarvittaessa tietopyynnön arkistoon.

Mikäli kyse on muusta kuin kaupungin tilaamasta työstä, ota yhteyttä kaupunkiympäristön asiakaspalveluun.